Archipel heeft een eigen kwaliteitssysteem ontwikkeld passend bij de missie, visie en kernwaarden van de organisatie: Kwaliteitskompas. Het uitgangspunt is de dialoog tussen de cliënt en de medewerker. Op basis van wat goed gaat en wat beter kan, worden verbeterpunten opgepakt. Teams leren van elkaar door verbeterpunten te delen en met elkaar in gesprek te gaan in de vorm van een kwaliteitsgesprek.
Het Kwaliteitskompas heeft verschillende reisdoelen. De inhoud van de reisdoelen van het Kwaliteitskompas zijn afgeleid uit het landelijk Kwaliteitskader en het programma 'Thuis in het verpleeghuis'. Het Kwaliteitskompas is tevens het kwaliteitsplan en -verslag van Archipel.
Door te klikken op de Reisdoelen en de Randvoorwaardelijke thema’s (buitenste ring) vindt u de verbeterplannen, evaluaties van bestuur en teams én achtergrondinformatie.In dit filmpje krijgt u uitleg over de werking van het Kwaliteitskompas.