Consultatie bij cliëntcasuïstiek

Doel

Het geven van deskundig inhoudelijk advies bij individuele casuïstieken met een complexe problematiek aangaande omgaan met agressief gedrag en/of andere agressieve uitingen.

Eindresultaat

De deelnemers:

  • weten beter hoe om te gaan met het agressieve gedrag van een cliënt in een daadwerkelijke praktijksituatie;
  • laten zien dat zij beter kunnen omgaan met het agressieve gedrag van de cliënt in de praktijksituatie;
  • kunnen collega’s vertellen hoe om te gaan met het agressieve gedrag van de cliënt in de praktijksituatie.

Doelgroep

V&V en alle andere medewerkers die in aanraking komen met complexe problematiek aangaande agressief gedrag van een cliënt.

Programma

  • Observeren van de situatie waarin agressie voorkomt;
  • Analyseren van de situatie waarin agressie voorkomt;
  • Instructie / demonstreren hoe met de cliënt in deze situatie om te gaan;
  • Advies geven naar aanleiding van de situatie aan individuele werknemer of aan een team;
  • Advies geven gericht op preventie en omgaan met geweldsincidenten ten aanzien van een individuele cliënt.

Omvang

De omvang van de consultatie is afhankelijk van de praktijksituatie. Dit wordt in overleg bepaald.

Meer weten over Archipel?

Contact Folders & Brochures Vacatures