Menu

Kompas_Illustratie_fc.jpg

Archipel heeft samen met cliënten, mantelzorgers, cliëntenraden, vrijwilligers en medewerkers zelf een eigen kwaliteitsbeleid ontwikkeld op basis van de missie en visie en de kernwaarden (de 3 V’s) van Archipel: Verantwoordelijkheid geven en delen | Vakmanschap en betrouwbaarheid | Vrij en ondernemend.

In 2016 en 2017 heeft Archipel vanuit het programma ‘ Waardigheid en trots’ de ruimte gekregen om een eigen kwaliteitssysteem te ontwikkelen wat beter past bij een organisatie waar de cliënt en de medewerker steeds meer in regie komen. Archipel heeft samen met drie collega organisaties een kennisproduct ontwikkeld voor het meten en verbeteren van kwaliteit bij zelfsturende teams. Binnen Archipel noemen we dit kennisproduct ‘het Kompas’.  Dit is een cyclisch instrument waarbij het leren en verbeteren van de kwaliteit van zorg  door een voortdurende dialoog tussen de cliënt /mantelzorger, vrijwilliger en professional voorop staat.

Het kompas van Archipel bestaat uit een aantal reisdoelen, afgeleid van de thema’s uit het kwaliteitskader verpleeghuiszorg en het aanvullende programma Thuis in het verpleeghuis van de overheid. Waardigheid en trots’ en ‘Thuis in het verpleeghuis’ op elke locatie, dat is waar Archipel voor staat. Onderstaande tegels vormen de inhoud voor het kwaliteitsplan en kwaliteitsverslag van Archipel. Klik op één van de tegels voor meer inhoudelijke informatie.