Menu

Welzijnsmelding

Elke dag even contact, dat is een geruststellende gedachte en geeft een veilig gevoel. Dankzij de welzijnsmelding weet u zeker dat u in geval van nood nooit lang alleen in uw huis bent. Het is prettig te weten dat er dagelijks iemand op de hoogte is van hoe het met u gaat.

 

Hoe werkt het?
Bij deelname aan de welzijnsmelding belt u iedere ochtend naar het Archipel Servicepunt. U wijst twee contactpersonen aan die bij u in de buurt wonen. Dit kunnen familie, vrienden of de buren zijn. U geeft hen een huissleutel zodat ze altijd binnen kunnen in uw woning. Ook verstrekt u een sleutel aan Archipel, zodat een medewerker altijd een kijkje kan komen nemen als het nodig is.

Welzijnsmelding of personenalarmering?
De welzijnsmelding is niet hetzelfde als personenalarmering:

  • Bij de welzijnsmelding moet u zelf in staat zijn om te bellen.
  • Personenalarmering houdt in dat er bij u thuis een alarmkastje wordt geïnstalleerd, waarmee u bij een noodgeval 24 uur per dag onze alarmcentrale met verpleegkundigen kunt bereiken.

Hoe werkt de welzijnsmelding?

  • U belt dagelijks tussen 8.00 uur en 11.00 uur ’s morgens het Archipel Servicepunt. Zo weten onze medewerkers dat het goed met u gaat.
  • Heeft u om 11.30 uur nog niet gebeld, dan probeert het servicepunt contact met u op te nemen.
  • Bij geen gehoor wordt in eerste instantie uw familie of vervolgens uw buren gewaarschuwd. Dit zijn mensen die u van tevoren heeft opgegeven als uw contactpersonen (mantelzorgers).
  • Als er ook met hen geen contact gelegd kan worden, dan wordt een medewerker van Archipel (van een locatie bij u in de buurt) langs gestuurd.
  • Ook kan het voorkomen dat u opbelt en meteen zorg nodig heeft. Dan raadplegen we één van de locaties van Archipel en schakelen we deze direct in.

Hoe meldt u zich aan?
U kunt zich aanmelden via ons Servicepunt. Eén van onze medewerkers maakt een afspraak met u. Zij komt bij u langs om alles door te spreken en de benodigde formulieren in te vullen.